Gå till innehåll

Pricksjuka Nemateleotris magnifica


Rekommenderade inlägg

Hej har ett litet dilemma.Köpte ett par Nemateleotris magnifica av en kille som köpt dom i Stockholm vill ej namnge perssonen eftersom jag inte vill smuttskasta någon.

Han säljer själv fiskar osv och eftersom han skulle till Stockholm bad jag han köpa med lite fiskar osv till mig.Jo det är ju nu så att när jag koppa in dom såg jag att dom hadde vita prickar (Pricksjuka?) som jag tog bilder på men annars mådde dom prima och åt direkt efter inkoppningen.

Nu frågar jag mig själv om det är rätt att få en ny fisk eller pengar tillbaka?

Tänkte på killen som köpte dom i Stockholm måste ha garanti på dom va?

Bilder under

MVH.Ted

post-4307-14468917097572_thumb.jpg

post-4307-14468917097701_thumb.jpg

post-4307-14468917097817_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Garanti på fisk har jag inte hört talas om, däremot kan butiker vara olika mycket generösa med goodwill. Hör med butiken i fråga först och främst.

Annars finns det behandlingsmetoder i karantänskar som kanske kan hjälpa.

Nu har du ju redan släppt ner den i karet, men annars är ett karantänskar att föredra, speciellt om fisken har färdats en bit från butik till köpare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Garanti på fisk har jag inte hört talas om, däremot kan butiker vara olika mycket generösa med goodwill. Hör med butiken i fråga först och främst.

Annars finns det behandlingsmetoder i karantänskar som kanske kan hjälpa.

Nu har du ju redan släppt ner den i karet, men annars är ett karantänskar att föredra, speciellt om fisken har färdats en bit från butik till köpare.

Här i Sundsvall har det varit vanligt med garanti på fisk osv.3Dagar på Djurkompaniet-Arken och Djurvaruhuset.Vid uppvisning av död fisk och vatten prov.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...