Botan Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 Hej allihopaYtterligare lite sten koralls inköp då det verkar fungera med dom andra. Kan någon säga vad denna art heter? Köpte han på Akvarieleasing i Stockholm och dom sa att den är hyfsat lätt att sköta. Något att tillägga om denna korall? Just nu står han i strömt läge...är det bra? Ser han ut att må bra? Tacksam för svar!!Mvh Sofia Citera
Moose Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 det är en Duncanopsammiaaxifuga.den bör inte stå för strömt, ungefär samma svårighetsgrad som en euphyllia. Gillar ofta att stå en bit ner i karet, alltså inte för mkt ljust och inte för strömt. Prova det så skall du se att tentaklerna kommer sträcka ännu mera på dig. Citera
Botan Postat 9 april 2009 Författare Postat 9 april 2009 Peter: Har din förökat sig? Hörde att de sprider på sig ganska enkelt... Citera
Moose Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 dom växer på samma sätt som euphyllia genom att huvudena delar på sig. Citera
NephruruS Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 Varför köpa koraller som du inte har en aning om varken vad dem heter eller hur dem trivs? Nu har det ju inte varit några svåra koraller du postat i trådarna iofs som tur är =) Citera
peppelito Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 Det har börjat växa ut 4-5 polyper, om du vill att den ska "sprida" sig så mata polyperna med tex artemia eller små små räkbitar! Citera
Botan Postat 9 april 2009 Författare Postat 9 april 2009 Jag måste ju börja någonstanns...=0) Jag frågar alltid efter dom lättaste stenisarna resp mjukisarna. Men mjukisarna växer ju som ogräs bara man byter vatten, så dom är ju ganska lätta. Är också lite orolig för stenkorallerna då jag har väldigt hög nitrat 20 mg därför frågar jag om deom ser ut att må ockej. Min fungia i alla fall verkar må jätte bra. Stämmer det även, som dom sa i djur affären att det är en ganska ovanlig korall??? Citera
Moose Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 den har vairt ovanlig i sverige innan, men börjar numera synas lite överallt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.