Gå till innehåll

Vad är detta och mår den bra?


Botan

Rekommenderade inlägg

Hej allihopa

Ytterligare lite sten koralls inköp då det verkar fungera med dom andra. Kan någon säga vad denna art heter? Köpte han på Akvarieleasing i Stockholm och dom sa att den är hyfsat lätt att sköta. Något att tillägga om denna korall? Just nu står han i strömt läge...är det bra? Ser han ut att må bra? Tacksam för svar!!

Mvh Sofia

post-3597-14468917121787_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är en Duncanopsammiaaxifuga.

den bör inte stå för strömt, ungefär samma svårighetsgrad som en euphyllia.

Gillar ofta att stå en bit ner i karet, alltså inte för mkt ljust och inte för strömt. Prova det så skall du se att tentaklerna kommer sträcka ännu mera på dig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste ju börja någonstanns...=0) Jag frågar alltid efter dom lättaste stenisarna resp mjukisarna. Men mjukisarna växer ju som ogräs bara man byter vatten, så dom är ju ganska lätta. Är också lite orolig för stenkorallerna då jag har väldigt hög nitrat 20 mg därför frågar jag om deom ser ut att må ockej. Min fungia i alla fall verkar må jätte bra.

Stämmer det även, som dom sa i djur affären att det är en ganska ovanlig korall???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...