Morten Postat 13 april 2009 Postat 13 april 2009 Hejsan. Jag köpte en Euphylia hos MarinAkvariet för tre veckor sedan. För två veckor sedan började den dra ihop sig och försvinna så mått på vissa delar. Det har sakta fortsat, och nu har ungefär hälften av den dött. Jeg vet inte vad som orsakar detta. Jag har andra liknande koraller som klarar sig fint. Som ses på bilden bildas det rött slem där Euphylian dratt ihop sig. Vet någon vad detta är? Orsakas detta av en sjukdom, eller fel vatten värden?Mina värden är:Salthalt 1,025Temp 27,5 CNitrit 0,0 mg/lNitrat 25 mg/lKH dkh 8,0Boron 3,0 ???? tror at detta värdet är en aning för lågt???PH 8,0Mg 1245 ppm Lite lågtHoppas att det finns någon som kan hjälpa mig. Tack så mycket på förhand. Citera
Trollsvans Postat 13 april 2009 Postat 13 april 2009 Ser ut som Brown Jelly disease? Sök på det, så tror jag du hittar info om det. Citera
Morten Postat 13 april 2009 Författare Postat 13 april 2009 Tack för hjälpen Niclas.hittade lite info och vet hur jag ska göra nu. Citera
Botan Postat 13 april 2009 Postat 13 april 2009 Hoppas det löser sig det är en sjukt vacker korall.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.