milk Postat 13 april 2009 Postat 13 april 2009 jag har köpt en rosa/vit Goniopora korall och undrar lite hur man ska sköta den, behöver den någon speciell föda eller räcker det med ljus? Citera
Mattias Malmö Postat 19 april 2009 Postat 19 april 2009 Senast jag läste om den (ca 1 år sen) hade man fortfarande inte fattat hur man framgångsrikt skulle kunna hålla den vid liv längre än 6-12 månader. Det vanligaste verkar vara att dom långsamt tynar bort. Vissa exemplar hade dock vid den tiden lyckats bra, men ingen visste varför - tur eller slump angavs som den viktigaste orsaken. Jag strök därför både den och alveopora (med liknande problem) från listan över tänkbara invånare så länge.Jag småkollade lite nu av nyfikenhet, och på nåt ställe på nätet uppgavs att man nu hittat metoder att hålla dom vid liv - det skulle röra sig om extremt mycket matning med väldigt varierad kost. Tydligen lever de i mer näringsrika vatten än vad vi (oftast) försöker skapa. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.