Utstrand Postat 15 april 2009 Postat 15 april 2009 HejsanFör ca 2 veckor sedan köpte jag en pilsmörbult ”Nemateleotris decora”.Idag när jag kom hem och skulle mata den såg det ut som den fått hår. Den har korta genomskinliga ”hårstrån” under hakan och lite längre på ena sidan. Är inte så många, men den värkar även lite slö. Upptäckte även en turbosnigel som låg död utanför gömmstället:/Vad kan det vara? Inte sätt/tänkt på det förut så blev lite misstänksam.Hoppas de inte är någon sjukdom. Citera
Crillo Postat 15 april 2009 Postat 15 april 2009 Så här såg min watchman ut på läpparna för två månader sen, min gissning var att den smakat på en borstmask. Vad det än var så försvann det rätt fort. Citera
Utstrand Postat 15 april 2009 Författare Postat 15 april 2009 Då får jag väl hoppas att den kramats med en borstmask. Eftersom det låg en död, tom turbosnigel utanför gömstället är det ju rätt troligt att dom kommit åt varandra.. Citera
Utstrand Postat 16 april 2009 Författare Postat 16 april 2009 Du hade nog rätt om stråna. För idag är dom helt borta:DSkönt att de inte var någon sjukdom. Citera
Crillo Postat 16 april 2009 Postat 16 april 2009 Fint det, får hoppas du slipper borst i fingrarna också Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.