Gå till innehåll

Vad har nig för erfarenheter av Dendronephthya och liknande?


mikaelglad

Rekommenderade inlägg

Jag har börjat fastna för dessa koraller men det lilla jag har läst om dom så är dom tydligen väldigt svåra. Men hur svåra är dom e det specialmat som gäller eller e dom omöjliga i akvarium under längre tid?

Berätta gärna om era erfarenheter och skicka gärna länkar.

Någon som vet va dom ligger på i pris?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har börjat fastna för dessa koraller men det lilla jag har läst om dom så är dom tydligen väldigt svåra. Men hur svåra är dom e det specialmat som gäller eller e dom omöjliga i akvarium under längre tid?

Berätta gärna om era erfarenheter och skicka gärna länkar.

Någon som vet va dom ligger på i pris?

Hej Markus, kan börja med att säga att dessa koraller är väldigt härliga.

I rätta förhållanden är ingeting väldigt svårt, de är inte så ljuskrävande så att dundra på med en massa ljus är "lite onödigt". Specialmat, nja de behöver "något" sedan är det bara att hitta vad som passar bäst. Ingenting är omöjligt, som sagt i rätta förhållande så kan det fungera länge, observera även att det kan finnas fiskar som "stör" dessa koraller, därav att de inte trivs "blommar upp" och på en tid tynar bort.

Mina erfarenheter är både och, i mitt gamla kar fungerade de endast en kortare tid, fast de stod mörkt till. vissa klarade sig, men var inte utslagna.

Nu har jag en s.k de säger att det är en "japansk" mörkerkorall, som står mörkt och klarat sig i flera månader. Det enda som jag "matar" med är zeovit metoden-skakar reaktorn, de produkter jag använder är Zeostart, zeofood, zeobak.

priser, från 400 kr och uppåt.

Har en länk från en snubbe från zeovit.com läs den tråden, bilderna får tala, sedan är ju frågan om det fungerar n längre tid? detta kan bara tiden avgöra.

http://www.zeovit.com/forums/showthread.php?t=16186

Var inte rädd att prova, lycka till ;)

/Gustaf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...