Gå till innehåll

Ett sätt att lösa "kammen" till ytavrinningen


libben

Rekommenderade inlägg

Tittade på lite foton och såg att jag fotat en lösning som jag och Göran från Bollmora akvarieklubb kom fram till borde fungera.

Är "sydd" med fisklina i hörnen, måtten är väl ~10x10 cm om än inte helt kvadratiskt.

Först var den bara veckad och buntbandad men det blev ju väldigt mycket nät för skit att fastna i, så jag klippte bort vecken och sydde sidorna så de blev raka istället. Sitter limmad med något special, 300 kr för en tub som jag plocka i affären, tog tuben i ren tro om att det var svart silicon inför limmning av sump. Det positiva med detta material var att det inte lukta något direkt. Ingen stark doft alls, kan även användas under vatten och bla bla bla (ni vet själva snacket för bra lim)

Den sitter av sig själv på ytavrinningsröret också, fick sandpappra en del för att få den att glida lite lättare över röret, så man slipper vålda den upp och ner varje gång för rengöring.

Fungerar väldigt bra, och jag bör inte ha något problem med att något kan täcka den. Känner mig säker med den lösningen.

Antar att det finns ett X antal fina lösningar här på svg, ni får gärna urla dom ifall ni läser detta. Hade svårt att hitta folks lösningar när jag bara sökte på ytavrinningskam osv.

Vanligt plastnät som jag köpte billigt hos weibulls på sveavägen.

post-4437-14468917280217_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...