Guest Labeth Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 Ugglan du skulle inte kunna göra en snygg bild i 1600x1200 så man kan få en bakgrund Citera
Guest Marcus Postat 25 november 2004 Postat 25 november 2004 Ja det vore något, du kan väl höra med dem som sköter sidan om du får lägga upp några bakgrundsbilder som vi kan använda om det går bra?Jag menar det är inga dåliga bilder du tar.... Citera
Niclas Postat 25 november 2004 Postat 25 november 2004 Ja Ugglan, det är verkligen bra bilder! Du får ursäkta frågan men efterbehandlar du dom i PS eller nåt annat prog.? Citera
Ugglan_ Postat 25 november 2004 Författare Postat 25 november 2004 Bild två är inte mkt att hänga i taket..ska försöka fixa några bakrunds bilder.. ne det enda jag gör i PS är minskar ner bilderna och lägger till en ram... mer kan jag inte om PS Citera
Niclas Postat 25 november 2004 Postat 25 november 2004 Då blir jag ännu mer impadFantastiska bilder! Citera
Guest Labeth Postat 25 november 2004 Postat 25 november 2004 Hur en bild ser ut med 10 min av PS hoppas du inte blir sur ugglan då ska jag genast ta bort bilden...Har ändrat så den inte längre är underexponerad (Level (dra högra delen av histogramet tills dit där va staplarna börjar)) ... Sen använde jag en unsharp mask(gör bilden lite skarpare var försiktig blir kornig annars men lagom användade är snyggt)... och la på ett tunt(15%) fotofilter (Cooling) ... sen använde jag higlight shadows (ytterst lite typ 5% tror jag det var bra mot ojämt ljus)... lite basic saker som gör livet lite enklare ... Citera
Ugglan_ Postat 25 november 2004 Författare Postat 25 november 2004 det där såg genast mkt mkt bättre ut Adda mig på MSN så får vi surra mer där.. måste fara nu men kan ta det senare då Citera
Guest Labeth Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 jag hittade inte din MSN grej men du kan ju adda dig på min knektgoken@spray.se(installerade skräpet bara för att det verkar vara det enda ni använder ICQ när dog detta bra program?) ICQ:11520162 Citera
acuario Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 Tycker att bilden fortfarande är för dov och kall i färgerna. Jag tog orginalbilden och lite ändra själv. Det tog ca 10sekunder. Gå in på bild/justeringar/nivåer.En bra sak är ibland att använda auto. Första bilden använde jag mig av auto på nivåer och på den andra bilden så ändra jag bara manuellt genom att dra till vänster. Citera
Ugglan_ Postat 26 november 2004 Författare Postat 26 november 2004 Här kommer en bakrundsbild som jag sa att jag skulle fixa storleken vart ej den önskade men lite större är alltid bra... komprimeras ju ändå när du andvänder den som bakrund... Citera
Ugglan_ Postat 26 november 2004 Författare Postat 26 november 2004 Lessen visste inte hur jag skulle länka den... *skrattar*så jag la in hela...(om det ogillas av admin, så var vänlig ta bort den då så ska jag fixa länk) Citera
Guest Marcus Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 Den bilden snodde jag.....Jättefin.. Citera
Guest Labeth Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 Svärd jag tycker fortfarande att en bild ska se ut som om den är tagen i den miljön dom normalt lever i dina ser mer ut som om dom är tagna precis vid ytan eller nästan med artificiellt ljus... Sen fixade jag även lite småditaljer i bilden ... det enda du gjorde va ju att fixa så den inte längre var underexponerad... Citera
Ugglan_ Postat 14 december 2004 Författare Postat 14 december 2004 här ligger lite av mina senaste bilder taget ur Norbergs akvarium.. bara att kommentera på.. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/forum_posts.asp?TID= 2940&PN=1&TPN=3 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.