Gå till innehåll

Fiskar ensamma hemma


Marie_hbg

Rekommenderade inlägg

Ge dom lite extra mat ett par dagar före så klarar dom sig.Dom lär nog hitta lite mysis och andra smådjur i karet om dom är hungriga.Såg ett program där nån lämnat ett salt kar i USA utan tillsyn.Det var 1-2Dm vatten i karet resten hadde dunstat.Djurpolisen fyllde på med vatten och både koraller och fiskar klara sig och det karet såg ut som en grön algsoppa.

Så 1-2Veckor är nog ingen fara.Annars finns ju fiskmatare som du kan ställa in mattider på och ge dom pellets eller annat med.

MVH.Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle man kunna lämna akvariet utan mat i 1 1/2 dygn?

Fiskar:

2 clowner

2 Bangaiier

1 Sandvändare

1 Dragonett

Behöver nämligen åka bort så länge och ingen runtom kan vakta fiskarna.

Det är absolut inga problem. Vissa förespråkar tom att man alltid skall hoppa över matningen en dag per vecka. Jag är helt övertygad om att fiskarna klara sig utan mat flera dagar utan problem. Har man fiskar som vid lätt svält i stället ger sig på koraller så blir det ju inte så bra för korallerna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ge dom lite extra mat ett par dagar före så klarar dom sig.Dom lär nog hitta lite mysis och andra smådjur i karet om dom är hungriga.Såg ett program där nån lämnat ett salt kar i USA utan tillsyn.Det var 1-2Dm vatten i karet resten hadde dunstat.Djurpolisen fyllde på med vatten och både koraller och fiskar klara sig och det karet såg ut som en grön algsoppa.

Så 1-2Veckor är nog ingen fara.Annars finns ju fiskmatare som du kan ställa in mattider på och ge dom pellets eller annat med.

MVH.Ted

Haha jag såg också det programmet. Vilken salthalt det ska ha varit i den tanken =P

Fattar inte att dom klarade sig =)

1-2 dygn är ingen fara utan mat för dom fiskarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

jag har varit borta från mitt kar som mest 5 dagar, okej att jag inte har så mycket fisk i det, men det var inga som helst problem... tror tillochmed det kan vara bra att dra ner belastningen lite genom att hoppa över en-ett par dagar i veckan...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...