Gå till innehåll

Euphyllia lossnar från stam?????????


nuked_bunny

Rekommenderade inlägg

Hej, såg just tråden... hur sitter den cirkulationsmässigt? Vill minnas att du sa att du skulle sätta den svagt, kan vara så att den sitter i för svagt flöde... se till så att tentaklerna rör sig hela tiden utan att de för den delen skrapar emot skelettet.

Jag antar att det är den du köpte från mig, den stod då på botten från 4x80W T5 så någonstans i övre delen av ditt kar borde vara rätt lagom.

Så här ser korallen ut i helhet just nu... riktigt illa tilltyglad.. känns riktigt trist.. Hämtade min MH idag, så vi få se om det bli nån skildnad, men det sista huvudet verka sitta lite löst oxå.. så risken e väll den att den håller på att lossna oxå... riktigt jobbigt...

SP_A0358.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Följer upp med en bild..

Har du några hål i plastmuggen? det är rätt så viktigt att det är bra cirkulation runt korallen och det blir det inte om den ligger i botten på muggen, så helst bör du kapa av muggen så den får bättre cirkulation eller så kanske det fungerar om du gör ganska många ganska stora hål i muggen så vattnet kommer in och tillför de ämnen som korallen behöver och avlägsnar de ämnen som korallen avger. Hoppas att det går bra med dem!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du några hål i plastmuggen? det är rätt så viktigt att det är bra cirkulation runt korallen och det blir det inte om den ligger i botten på muggen, så helst bör du kapa av muggen så den får bättre cirkulation eller så kanske det fungerar om du gör ganska många ganska stora hål i muggen så vattnet kommer in och tillför de ämnen som korallen behöver och avlägsnar de ämnen som korallen avger. Hoppas att det går bra med dem!!

japp, gjorde några hål med en nål, men ska nog göra dom större.. har iof inget lock på muggen, så det verka cirkulera lite i den ändå.. men ska göra hålen större för säkerhets skull..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom lösa Euphyllia huvudena verka dö ut tyvärr, sen märkte jag en sak, det sista huvudet lossnade och råkade bli tagen av en glasros, det visade sig att glasrosen verkade bli bränd av euphylliahuvudet, så den mörknade o skrumpnade ihop och försvann.. provade då att lägga samma huvud i andra glasrosor och det hade samma effekt.. verka som om det va ett sätt för mig att bli av med glasrosor.. om dom nu inte plötsligt kommer tillbaka.. har provat att flytta burken till det stora karet, så få vi se om dom får tillbaka färgen..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...