Gå till innehåll

Vad är dessa?


Jonas Am

Rekommenderade inlägg

Jag är ingen expert, men jag har kvar mina, har 2st av den gröna och 1 jätte stor av den röda, de har inte skada mitt kar (vad jag vet i varje fall),

och den sista bilden ser väl ut som ormstjärnor?

De har jag ett gäng små men även 2 st stora som har armar som är över 20 cm långa :)

mina stora tror jag har skadat karet dock genom att äta up 3 av mina små fiskar då jag har varit dålig på att mata dem.. (så jag får väl skylla mig själv) men den som du visar på bilden tror jag är harmlös och tvärtom äter lite rester och dyl.

MVH Zilwer

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett helt gäng med sånna gröna maskar i min burk, mina e runt 10cm långa,, har hört att man kan sticka sig ordentligt på dom, och att det sitter i ett tag.. men ska inte säga för mycket, e ingen expert.. flera som kanske vet om det med sticken stämmer.. i övrigt så e dom duktig på att städa i akvariet.. på bild två så säger jag som Zilwer, ser precis ut som små ormstjöstjärnor..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De första två bilderna är borstmaskar, som sagt harmlösa asätare i karet, man ska ju inte klappa dom då dom har lite sting i borsten för att skydda sig. Den sista bilden är mini-ormstjärnor, också harmlösa trevliga små djur som plockar mat som flyter förbi i strömmarna, om dom trivs så kan de föröka sig ganska kraftigt (genom delning).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...