Gå till innehåll

Vad är detta på fenan


Rekommenderade inlägg

Hej

Det har blivit en ljus vit hinna eller nått liknande på min Kardinals fena är det någon som känner igen det o vet vad det beror på (vilken sjukdom).

Den visar inga tecken på att vara dålig utan den jagar och äter sin mat, tittar man noga så kan man se en viss rodnad under fenan.

hmm verkar inte som om jag får upp någon bild...

post-4346-14468917453629_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man gör väl alltid nått i burken... köpte 3st Nemateleotris magnifica Gobies för ca:2 veckorsedan som dog endast några dagar senare så man börjar ju undra vad det är som händer.

Antingen så har jag väldigt dåliga vattenvärden eller så följde det med nått med senaste fisk köpet.

Tycker iaf att Kardinalen ser lite bättre ut idag så med lite tur så kanske det är på väg att försvinna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Svamp kanske,, kanske bråkade med dom nya gobiesarna och fick fenan skadad.. då kan fisken få svamp.. men det kan mycket möjligt vara nått annat oxå.. inte nån expert på sjukdommar direkt hehe.. hoppas det löser sig iaf.. inte kul när firrarna bli sjuk.. om det nu över huvudtaget e nån sjukdom..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...