Gå till innehåll

Mina första steg


Galdrin

Rekommenderade inlägg

Hej,

Jag har på allvar börjat fundera på ett litet rev i arbetsrummet och har massor av frågor. Dessutom är jag säker på att eventuella svar kommer förvirra mig mer så räkna med följdfrågor.

Jag har viss vana av sötvattensakvarier sedan tidigare, och massor av vana av barn i närheten av akvarier. Drickyoghurt är OK! Hotdog grillkorv dödar allt på några timmar ... så jag har bestämt mig för ett kar med en sump som är bakom låsta dörrar och en täckskiva på karet som endast i undantagsfall flyttas på. Jag planerar att köra igång i ett 60 liters som jag har och en sump på ca 45 liter där jag gömmer skummare, doppvärmare och en del av LS. Jag känner mig lite attraherad av minimalistisk design just nu :). Allt detta skall stå på ett befintligt skåp vilket för mig till frågor om sumpen som jag antagligen behöver göra själv.

Så min första fråga för forumet är om material till sumpen. Plexi var planen men det ända jag lyckas hitta är något som kallas Owocor Polystrol på Bauhaus. Är det någon som har någon erfarenhet om denna typen av plaster och om de kan vara giftiga för innevånarna i ett akvarium? Även om jag bygger sumpen i ett begagnat akvarium så hade jag tänkt använda detta som avdelare...

MVH & Tack på förhand,

Galdrin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...