PatriksS Postat 24 juni 2009 Dela Postat 24 juni 2009 Hej,Jag tänkte kolla om någon vet huruvida Tunzes osmolator tål att sitta i en hink med saltvatten och naturligtvis pumpa upp saltvattnet till akvariet, eller inte? Jag såg nämligen att pumpens axel var av metall och vill vara säker på att inte förstöra pumpen.Mycket tacksam för svar!/Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 25 juni 2009 Dela Postat 25 juni 2009 Rekommendationen är att bara använda den till sötvatten, andra liknande pumpar tål iaf inte saltvatten över tid. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatriksS Postat 26 juni 2009 Författare Dela Postat 26 juni 2009 Oki tack Leffe, då vet jag (jag har hittills haft den i osmosvattnet och allt fungerar ypperligt). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.