Gå till innehåll

Algätande Fisk till ett Rsm


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Vad är det för alger du vill att den ska äta? Är själv på jakt efter nån som äter makroalger, men tycker att mina 112L är för litet för en kirurg. Så kommer följa denna tråden med intresse, om det är mer håralger och mikroalger som du har problem med så funkar det ju bra med diverse algätande blennider. Min bicolorblenny noppar en del i karet, men inte så mycket på makroalger (biter lite då och då på mina halimeda alger (som ju är den algen jag INTE vill att han ska beta på)....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tycker också att karet är förlitet för en kirurg hur mycket jag än vill, en gul'ing hade

annars varit fint i karet. men som sagt, karet är i min smak förlitet.

det blir nog en liten salarias om jag hittar en mini, om inget annat förslag dyker upp.

jag har ett par olika alger i karet, kan dock inte namnen på dom.

, finns det små fiskar som faktiskt äter o livnär sig på just macroalger och dylikt , eller

det är helt kört på den förfrågan ?

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Min Amblygobius stethophthalmus som egentligen borde käka sand har lagt av med det nästan å käkar bara alger nu förtiden eller maten jag bjuder på så testa en sån å ha ingen sand så hittar det nått annat att käka :D, jag har dock sand men han visar inget intresse av det nästan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...