Gå till innehåll

morgonprick osv


Rekommenderade inlägg

Har problem med iaf två av mina fiskar, scopasen såg ut som en gemmatum igår morse för att efter 2 timmar vara prickfri men på kvällen så hängde det som slem ur analöppningen på han och han ser allmänt sliten ut, ska oxå tillägga att jag tror att han har ngn magparasit då han vägrat gå upp i vikt sedan jag köpte den trotts att han äter med väldigt stor aptit så smalnar han bara av vid ryggfenan och neråt..

Sen en frökenfisk med gulfena som fått som något svampliknande på en fena och så är ena ögat suddigt så jag tror att han saknar syn där då han beter sig väldigt stressat i karet och åker fram o tbx över långsidan i världens fart och verkar inte riktigt ha koll på sin motorik.

Har även morgonprick på xanthurum och svartvita clownen men det släpper ju som sagt innan mh belysningen gått igång, någon som vet varför dom får prick över natten som sedan släpper varje dag?

Kör med 25w uv-c med nytt rör men han det ståendes i sumpen så har ej tagit vattnet från bottnen av karet, matar även flera ggr dag med ON formula 2 pellets vilket ska hjälpa till att bygga upp immunförsvaret. funderat på vitlöksmarinad men tycker inte pricken känns så allvarlig när den går bort av sig självt varje gång den dyker upp.

Jag har funderat på om det kan bero på att det tillkommit en hel del fisk förra helgen men stressprick borde väl inte sätta sig på natten för att finnas på morgon och sedan borta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...