Gå till innehåll

Tetra.Marine Aquasafe


Ted-m

Rekommenderade inlägg

Jahap skulle göra ett vattenbyte och såg på affärn här i stan att det fanns en flaska av denna sort tänkta vafan skulle inte skada att ha i det i mitt nystartade kar som inte har nå levande utan det är bara sten i karet.Så jag blande som det stod och bytte 40 liter vatten ur mitt system som ligger på runt 350liter+80 liter sump.Har en skummare MCE600 i sumpen.

Jag bytte vattnet körde igång allt och satt mig och titta på tv.Så hörde jag att litet konstigt ljud från pumparna i sumpen vafan kan det va måtro.Jag tog bort luckan och hela sumpen var full med skumm och skummaren var tokig det bara spruta ur skum koppen var full på nolltid och det bara ran ur skåpet.

Nu undrar jag om det är bara jag som har problemet med detta eller är det så att man skall slå av skummarn ett par tagar för 2 dar har gått och den skummar lika mycket som förut spelar ingen roll hur jag ställer koppen eller luften.Det skummar lite mindre en vid vattenbytet men man vill ju gärna köra skummarn också.

Ska jag skita i detta medel.Jag har alltid använt Aquasafe till mina sötvattens kar och trodde att detta som är till för saltkar skulle vara bra men att det skummar så här mycket är ju tokigt.Så vad skall jag göra.

Skriver upp lite info om varan här under.

Tetra Marine Aquasafe creates water that is ideal for fish and invertebrates.Detoxifies heavy metals and supports the skimming function which improves the reduction of harmful substances.

New tanks:1.Prepare tap water whit Tetra Marine Seasalt.2.Condition water whit Tetra marine Aquasafe.Use 5ml per 10l of Aquarium Water.

Använde 20 ml till 40 liter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ser ut att kunna köra igång skummaren igen i morgon efter ett till vattenbyte.Just nu skummar det fortfarande över men men.Kan hända att det blev för mycket medel för MCE600 skummarn.Prova även detta medel i mitt RSM och det skummade lite mer där också men inte lika mycket så att jag var tvungen att stanna skummarn utan där funka det.Ska se över hörnkaret skulle ju va kul om allt funkar nu när man snart har semester i 2 veckor så karet är riktigt inkört när jag kommer hem med lite annat kul till karet.

Eftersom det varit så tyst i denna tråd så räknar jag med att ingen kör med denna tillsatts vid vattenbytena.Jag kommer försöka köra med detta då det ska hjälpa fiskarna att skydda hjälarna osv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...