Ocikatten Postat 22 juli 2009 Postat 22 juli 2009 När jag fångade min Korankejsare idag för att den skulle säljas så lyckades jag tyvärr få med två fiskar till i håven.Förutom Korankejsaren kom också en puffer och min Picassotryckare med ner i en spann med ca. 5 liter vatten i.När jag sedan efter någon minut hade lyft över kejsaren till ett mindre kar och hällde tillbaks de andra två fiskarna till huvudkaret så singlade Picasson rakt ner till botten och bara ligger där och flämtar.Han har nu gjort så i ett par timmar och ser ut att vara väldigt nära döden.Vad kan ha hänt?Jag tyckte mig kunna se att han hade ett område på ena sidan som var lite konstigt färgat. Precis som om han hade någon blödning under fjällen.Det gick ju lite vilt till direkt när de tre fiskarna hamnade i spannen. Kan det vara så att han fått en smäll av de andra fiskarna, Kejsaren t.ex.? Citera
Laggeman Postat 22 juli 2009 Postat 22 juli 2009 Stress kan ge olika uttryck på fisk, och det bästa är att släcka ner så den kan få lite lugn och ro, se till så det inte är andra fiskar/räkor som är på den och stör, så kommer den säkerligen att återhämta sig. Citera
Jaken Postat 22 juli 2009 Postat 22 juli 2009 Vad är det för puffer? Vissa fiskar kan släppa gift när de blir stressade... Citera
Ocikatten Postat 22 juli 2009 Författare Postat 22 juli 2009 Har släckt ner och håller nu tummarna. Vore tråkigt att mista en så trevlig fisk som denna. Citera
Ocikatten Postat 22 juli 2009 Författare Postat 22 juli 2009 Vad är det för puffer? Vissa fiskar kan släppa gift när de blir stressade...Det är en "Canthigaster solandri" http://se.reeflex.net/tiere/271_Canthigaster_solandri.htm.Trodde dock inte dessa kunde släppa gift utan enbart var giftiga om någon fisk skulle äta den. Citera
Ocikatten Postat 23 juli 2009 Författare Postat 23 juli 2009 Trodde med all säkerhet att jag skulle hitta en död Picassotryckare i karet i morse men ta mig tusan om man inte istället möttes av en piggt simmande firre som agerade som om ingenting hänt. Kunde inte bli en mycket bättre start på denna dan! Citera
amatören Postat 23 juli 2009 Postat 23 juli 2009 skönt att höra martin. Den fisken är ju jätte fin Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.