Gå till innehåll

nivå vakt !!


Mrlucifer

Rekommenderade inlägg

ja.. jag vet inte, första gången kan det ha varit skit på sensorn.. men sen dess har jag rengjort den ordentligt, men den hängde sig fortfarande i morse, lyckligtvis så rann det inte över denna gången.. så nu har jag bara fem liter vatten i dunken.. för det är vad som får plats om man fyller i allt samtidigt..

min verkar inte klara av att fylla på multipla gånger under dagen, om man kör med fläkt så det dunstar vatten.. så får den fylla på kanske 20-30 gånger om dagen.. det klarar inte elektroniken..

än så länge har den inte skitit sig när den går på timer och fyller 4 gånger om dagen.. men jag väntar..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har en 5/III den kommer från bioted.. med jordningsprob..

det dunstar ungefär 1.5-2L per dag förutom när jag har fläktar mot akvariet för att kyla.. har ett rsm, 130L..

efter första läckaget satte jag den på timer, fyra gånger om dagen.. det funkade bra, men nu i varmeböljan så plockade jag bort timern för att jag skulle hålla bättre nivå i karet.. den hängde sig i morse.. jag vet inte varför denna gången..

det enda jag vet är att när nivån släpper, så tar det mig tre påfyllningar efter varandra för att nå rätt nivå.. den fyller upp till nivå, sen pumpar cirkulationspumparna bort det nya vattnet, då fyller den på igen.. osv.. vet inte om det är detta som sätter maskinen på spel, att reläet ballar ur för att det går på och av för mycket..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

så där ... nu vart det inte en sån .. ska ha en som aldrig strular ... betalar gärna mer för en bra ...

om jag ska utomlands så ska min 100l dunk kunna dunka över vatten utan problem i 2 veckor

Jag skaffade Tunzes, och är verkligen nöjd än så länge. Jag var lite nervös när jag reste iväg, för jag skaffade den dagen innan jag skulle åka iväg på semester så jag han knappt kontrollera att den fungerade innan jag åkte. Men när jag kom hem nästan två veckor senare var vattennivån perfekt. :)

Jag har bara kört den i en månad nu så jag kan inte säga något om hur den fungerar i längden, men modellen har ju funnits mycket länge så det är en beprövad design. Den har dubbla sensorer så det ska mycket till för att det ska kunna bli översvämning.

Det enda jag skulle kunna klaga på är att gjutningen av en del av plastdetaljerna till fästet var lite fula - även om de fungerade bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skaffade Tunzes, och är verkligen nöjd än så länge. Jag var lite nervös när jag reste iväg, för jag skaffade den dagen innan jag skulle åka iväg på semester så jag han knappt kontrollera att den fungerade innan jag åkte. Men när jag kom hem nästan två veckor senare var vattennivån perfekt. :)

Jag har bara kört den i en månad nu så jag kan inte säga något om hur den fungerar i längden, men modellen har ju funnits mycket länge så det är en beprövad design. Den har dubbla sensorer så det ska mycket till för att det ska kunna bli översvämning.

Det enda jag skulle kunna klaga på är att gjutningen av en del av plastdetaljerna till fästet var lite fula - även om de fungerade bra.

Står å väger mellan en tunze eller en sander ...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Prova koppla bort jorden. Mina funkar kanon utan.

hm.. det är något med antalet liter som är viktigt för det där att fungera.. jag vill minnas att troptronic rekommenderar minst 200L för att köra utan jord..

det har något med potential/uppladdning.. och att man måste ha ett visst antal liter för att karet ska självjorda.. annars kan man alltid jorda karet, genom att koppla tråd till jordkontakten.. men det är iof. det man gör genom att köra ned jordprob..

jag har inte full koll på det.. men något åt det håller är det..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...