Gå till innehåll

Hjäääälp !! - (glipa mellan kar och möbel)


Mrlucifer

Rekommenderade inlägg

Även om du inte har ojämnheter i så är en mellanmatta av exempelvis liggunderlagstyp bra. Det ger en del vibrationer av pumparna i bakre facken och ett mellanlägg gör att träunderdelen inte fungerar lika bra som resonanslåda.

Om du har glipor på 2-3 mm på varje kortsida så skall du undersöka noga så inte akvariet står på en "bulle" i mitten. Nu är Perculan väldigt stabilt byggd men det är just "bullar" i mitten som man skall vara försiktig med. Fota och kontakta leverantören (eller tillverkaren).

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om de är en bula på mitten så skulle inte jag chansa, även om man lägger ett underlägg imellan så är de ju fortfarande högre på mitten.

Nu vet jag ju inte hur hög bulan är iof men jag skulle iaf fråga tillverkaren först innan jag starta upp för jag antar att Fredrik lagt en del pengar på karet och tycker därför att han ska kunna kräva att bänken är helt jämn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Missförstå mig rätt - chansa inte om du har bulan - gå tillbaka med foton av hur det ser ut och fråga om råd. detta måste vara en garantisak. Mitt tipps om liggunderlag var för att ta bort vibrationerna. håller helt med Richard

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...