Gå till innehåll

Placering av pump


Guest Silver

Rekommenderade inlägg

Hej.

Jag har ett 80l Nano kar och undrar hur jag ska placera pumparna bäst för fiskar och korallerna.

Just nu har jag en 1100l pump för vattenytan och en maxijet 1000 som är placerad i mitten på bakruten.Min stackars clawn simmar bara på höger sida jäms med rutan.smiley5.gif.Aldrig ut till mitten av karet.

Jag har köpt fisken för 5 dar sen och det kanske är normalt i början eller är det Maxijeten som är dumt placerd??

MVH Aqil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte lite väl häftig cirkulation? Jag har 2000L / H Till mitt 300L, vilket ioförsig är i minsta laget men än så länge har jag inte märkt något negativt. Clown stackaren klarar kanske inte av den starka cirkulationen?? Prova med att rikta om strålen så att den bryter av mot Ls eller dyligt. Hmm.. minnet komm presis till baka (tuff natt) När jag hade mitt 100L så hade jag samma pumpar som jag har nusmiley9.gif. Jag riktade dem motvarandra från varsin kortsida.

Prova och se.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Clowner gillarnog inte så stark cirkulation. Den kommer nog inte att utnyttja hela karet sålänge du har så kraftig cirkulation. Det finns väl ingen anledning att köra så mkt om du bara staplat stenen "luftigt".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...