Gå till innehåll

Bengan's 2 x 80L


Bengan

Rekommenderade inlägg

Jag håller ju på att sälja av prylar till mitt 250L kar och kände att det var för svårt att lämna hobbyn helt. Jag hittade ett kar med måtten 79 x 55 x 39 (L x B x H) som är avdelat med en glasskiva i mitten för 150kr. Jag får inte sålt allt och det som blir över hamnar i den ena delen och i den andra delen kommer Anders Mantis får ett semesterboende. Jag är övertygad om att jag har en mantis i mitt 250kar och jag ska göra allt för att hitta den. Då blir det ett tvådelat mantis kar. Det kommer inte kosta speciellt mycket eftersom jag har det mesta utom skummare som jag får låna. Det enda jag ska köpa är två små glasskivor för att göra en ytavrinning. Karet får alltså inte kosta speciellt mycket. Jag lägger ut en bild på karet senare idag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Nu börjar planerna ta form. Jag ska plocka av glasskivan som sitter i mitten oc kapa av en bit. Den biten ska ersättas med fraggraster så att båda delarna av karet delar samma vatten. Ska försöka mig på att borra karet och använda mitt 54l som sump. Ytavrinningen kommer att vara gemensam för båda delarna av karet. Inget är besämt än, men tankarna börjar bli seriösa.

Ska ta tag i detta karet när jag fått sålt mitt andra kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 5 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...