Micke.T Postat 23 augusti 2009 Postat 23 augusti 2009 Jag har ju startat upp ett nytt kar med saltvatten. idag är där grus o färdig blandat vatten. imorgon ska jag får hem all min sten som är inkörd i en annans balja. hur snart kan jag börja stoppa i lite roliga grejor. 1mån...eller 3månader hur länge ska jag vänta. tacksam för svar. vill inte det ska bli fel. Citera
NephruruS Postat 23 augusti 2009 Postat 23 augusti 2009 Är stenen inkörd så kan du stoppa i grejer imorgon om du vill så länge du tar det lugnt och inte stoppar i för mkt fisk etc direkt.. Men lite turbosnäckor, ett par räkor och kanske någon enstaka fisk hade jag nog inte tvekat på att stoppa i om kanske en vecka redan ifall stenen nu är inkörd och allt verkar bra. Citera
Micke.T Postat 23 augusti 2009 Författare Postat 23 augusti 2009 oki....då gör jag nog det..lite sniglar o så )))))) kul som fan Citera
Micke.T Postat 23 augusti 2009 Författare Postat 23 augusti 2009 En fråga till......trots att jag stoppar i inkörd sten, ska jag ändå va försiktig med belysningen eller. har en metall halogen på 2x150 o cn T5 ramp med 2x80, nåt tips om hur länge det ska vara tänt, hur länge ska jag börja med o sen öka. Citera
salar Postat 23 augusti 2009 Postat 23 augusti 2009 Fraktar du stenen i vatten så kan du nog gasa på,men fraktar du den (torr) i kartong så skulle jag ta det lugnare.Patrik Citera
Micke.T Postat 23 augusti 2009 Författare Postat 23 augusti 2009 den ligger typ fuktig....alltså blött papper över. om jag ska ta det lugnt som du säger med ljuset, hur hade du gjort, bara köra T5:an eller bägge fast bara mh nån timme om dan i början....hjälp. Citera
salar Postat 23 augusti 2009 Postat 23 augusti 2009 Ljuset e inte problemet om du har bra Ca,Kh,Mg värden i vattnet,men så fort en levande sten varit i luften så får den köras in i det nya karet men på ett enklare sätt än efter en 30 timmars tränsport.Patrik Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.