Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Jag har ju startat upp ett nytt kar med saltvatten. idag är där grus o färdig blandat vatten. imorgon ska jag får hem all min sten som är inkörd i en annans balja. hur snart kan jag börja stoppa i lite roliga grejor. 1mån...eller 3månader hur länge ska jag vänta. tacksam för svar. vill inte det ska bli fel.

Postat

Är stenen inkörd så kan du stoppa i grejer imorgon om du vill så länge du tar det lugnt och inte stoppar i för mkt fisk etc direkt..

Men lite turbosnäckor, ett par räkor och kanske någon enstaka fisk hade jag nog inte tvekat på att stoppa i om kanske en vecka redan ifall stenen nu är inkörd och allt verkar bra.

Postat

En fråga till......trots att jag stoppar i inkörd sten, ska jag ändå va försiktig med belysningen eller. har en metall halogen på 2x150 o cn T5 ramp med 2x80, nåt tips om hur länge det ska vara tänt, hur länge ska jag börja med o sen öka.

Postat

den ligger typ fuktig....alltså blött papper över. om jag ska ta det lugnt som du säger med ljuset, hur hade du gjort, bara köra T5:an eller bägge fast bara mh nån timme om dan i början....hjälp.

Postat

Ljuset e inte problemet om du har bra Ca,Kh,Mg värden i vattnet,men så fort en levande sten varit i luften så får den köras in i det nya karet men på ett enklare sätt än efter en 30 timmars tränsport.Patrik

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...