Puttegusten Postat 28 augusti 2009 Postat 28 augusti 2009 Hejsan. Alltså nu har mina clowner dött med.. Tidigare en kirurg, Fattar inte va grejen är?! Har helt perfekta värden i vatten.. 1.024 - 25 i salthalt26 grader, 390 Ca 1300 Mg0 i fosfat och Silikat.Har haft lite nitrit i vattnet nu det sista, kanske är det? Men ja gjorde ett vattenbyte nyss.. Nu när jag kolla i dag var det inget alls nästan. Kan det vara för att jag har haft släkt ljuset för länge? Har testat det nu ett tag för att få bort lite alger.. Dom kanske fastnar i stenar och grejer? För en satt fast emellan en sten? Ska ju snart byta upp mig till ett större kar nu med och vill ju inte att detta ska "följa" med.. Det enda positiva är att räkorna är kvar och ser jättebra ut.. Blir tokig på detta?! Är tacksam för all hjälp..Ha det fint!/Putte Citera
Puttegusten Postat 28 augusti 2009 Författare Postat 28 augusti 2009 Gjorde ett Nitrit test nyss, Nu var det på 0! Så den är ju helt borta nu. Citera
OskarW Postat 28 augusti 2009 Postat 28 augusti 2009 Kirurgen kanske dog av stress för att vara i ett 150liters kar? det + Lite nitrit kan nog på en fisk att coola. men clownerna borde ju Klara sig i 150 liter. Citera
Irrbloss Postat 28 augusti 2009 Postat 28 augusti 2009 hehe yes! det blev jag som får säga det: "det kanske är en parasit?". Jobbigt nog Patrik är det nästan aldrig de där anledningarna man hoppas på som är lätta att lösa tyvärr. Antingen nån parasit eller nått vattenvärde som är kasst fast då borde ju räkorna ha drabbats också så jag gissar på parasiten. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.