Moose Postat 17 oktober 2009 Dela Postat 17 oktober 2009 Har du en bild på den som såldes som en Loisetteae så kan vi rätt snabbt avgöra vad som stämmer eller ej. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DreamMaster Postat 18 oktober 2009 Dela Postat 18 oktober 2009 Gör en liten koll på google så ser ni att det finns en korall som heter så... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Moose Postat 18 oktober 2009 Dela Postat 18 oktober 2009 jag sökte nu på google på namnet "Seratiopora Loisetteae" o fick två träffar, båda träffarna kommer ifrån den här tråden. söker man därimot på Seratiopora Loisetteae utan "" så får man massor av träffar, men detta enbart för att sökandet sket på två lösa ord "Seratiopora" och "Loisetteae"Man hittar således massor utav "Seratiopora" och massor av "Loisetteae"Men ingen "Seratiopora Loisetteae" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
vtrlarsson Postat 30 oktober 2009 Författare Dela Postat 30 oktober 2009 Händer inte så mycket med karet just nu. Jag väntar på att vi ska flytta till en större lägenhet nu om ett par veckor.Då blir det till att riva ner allt och bygga upp det på nytt. Det ska bli kul bara det levande klarar sig.Ett problem jag fått är att på ena sidan av karet är det en brun matta på botten. Lite slemmigt är det och det blir små luftbubblor på algtopparna.Vad är detta och hur stoppar jag det?På andra sidan där puellarisen härjar är sanden vit. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 31 oktober 2009 Dela Postat 31 oktober 2009 Ett problem jag fått är att på ena sidan av karet är det en brun matta på botten. Lite slemmigt är det och det blir små luftbubblor på algtopparna.Vad är detta och hur stoppar jag det?Sök på cyano eller dinoflagellater här på guiden. Båda kan vara kinkiga att bli av med.EDIT: Hehe, såg att detta blev mitt inlägg nr 2000. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.