Christer T Postat 1 september 2009 Dela Postat 1 september 2009 Nu har jag ett par väl förstorade bilder på algerna jag dras med. Har efter letande av referensbilder en idé om vad det är. Kul att höra om någon med lite erfarenhet eller annan som tror sig kunna, kan våga sig på en identifiering.Bild 1Bild 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 1 september 2009 Dela Postat 1 september 2009 (ändrat) Om vi börjar med "stråna" på översta bilden så finns det rätt många cyano med det utseendet. De guldbruna fläckarna - rör de sig eller är de orörliga?MVH LasseHar skickat bilderna till en som kanske vet - återkommer när/om jag får svar Ändrat 1 september 2009 av Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 1 september 2009 Författare Dela Postat 1 september 2009 Om vi börjar med "stråna" på översta bilden så finns det rätt många cyano med det utseendet. De guldbruna fläckarna - rör de sig eller är de orörliga?MVH LasseHar skickat bilderna till en som kanske vet - återkommer när/om jag får svarTack Lasse! Om de rör sig får vi vidarebefordra till Janne då det är hans mikroskop.(?) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.