Galdrin Postat 8 september 2009 Dela Postat 8 september 2009 Funderar på mer fisk i akvariet men har kört fast då allt jag hittar antingen behöver större kar, går inte ihop med det jag har eller har fel färg så jag skickar ut ett litet rop på hjälp.Karet jag har är ett RSM130 så fisken måste trivas i små kar. Det som finns idag är en städpatrull på 5 snäckor (varav 2 riktigt stora turbosar), en eldräka och en stor eremit. Inget fel på effektiviteten på dessa, eremiten håller sanden vit och snäckorna dammsuger stenen, de är så effektiva så jag får stödmata eremiten ibland för att han inte skall löpa amok i karet. Filtrerare har jag bara en riktigt fin rörmask. Fiskarna i karet är 2 clowner och 1 Canary Blenny.Så det jag söker är litet nog att trivas, inte gult eller orange. Äter inte räkor eller rörmaskar. Överlever utan alger och riskerar inte att hamna i närkamp men min Blenny.Några förslag? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 8 september 2009 Dela Postat 8 september 2009 kanske någon chromis eller bangaii kardinal tex.mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 8 september 2009 Dela Postat 8 september 2009 Bangaien är riktigt rolig då de har ett roligt beteende samt leker ganske så frekvent.Det som är lite dummt är att då de leker eller då hanen ruvar så är de väldigt revir hävdande. Mina clowner åker på riktiga nyp av honan. De drar sig inte ens för att ge en kirurg som är många ggr större ett nyp med.Väldigt rolig att kolla på annars.jag har ett yngel som klarat sig i akvariumet och det är ju roligt att man kan få småttingar i sin salt balja. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 9 september 2009 Dela Postat 9 september 2009 Pseudocheilinus Hexateania kanske? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ocikatten Postat 9 september 2009 Dela Postat 9 september 2009 Pistolräka och en räkgoby är ju ett trevligt inslag i ett litet kar. Sixline wrasse (som redan nämnts) är en kul fisk. Royal gramma är också fin. Okinawae goby kanske?Finns många små vackra fiskar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Galdrin Postat 9 september 2009 Författare Dela Postat 9 september 2009 Hade för mig att en sixline wrasse var ett hot mot min rörmask men det verkar som om jag har misstagit mig. Den skulle säkert trivas då jag har en del bristtleworms som den kan picka på mellan måltiderna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.