Gå till innehåll

Förslag på fisk mottages


Galdrin

Rekommenderade inlägg

Funderar på mer fisk i akvariet men har kört fast då allt jag hittar antingen behöver större kar, går inte ihop med det jag har eller har fel färg så jag skickar ut ett litet rop på hjälp.

Karet jag har är ett RSM130 så fisken måste trivas i små kar. Det som finns idag är en städpatrull på 5 snäckor (varav 2 riktigt stora turbosar), en eldräka och en stor eremit. Inget fel på effektiviteten på dessa, eremiten håller sanden vit och snäckorna dammsuger stenen, de är så effektiva så jag får stödmata eremiten ibland för att han inte skall löpa amok i karet. Filtrerare har jag bara en riktigt fin rörmask. Fiskarna i karet är 2 clowner och 1 Canary Blenny.

Så det jag söker är litet nog att trivas, inte gult eller orange. Äter inte räkor eller rörmaskar. Överlever utan alger och riskerar inte att hamna i närkamp men min Blenny.

Några förslag?

:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bangaien är riktigt rolig då de har ett roligt beteende samt leker ganske så frekvent.

Det som är lite dummt är att då de leker eller då hanen ruvar så är de väldigt revir hävdande.

Mina clowner åker på riktiga nyp av honan. De drar sig inte ens för att ge en kirurg som är många ggr större ett nyp med.

Väldigt rolig att kolla på annars.

jag har ett yngel som klarat sig i akvariumet och det är ju roligt att man kan få småttingar i sin salt balja.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...