Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Jag har planer på att ge mig på ett rampbygge med kompaktrör...

Då kommer frågan genast upp, krävs det HF-Don eller kan man köra på magnetiska ballaster?

Min tanke ligger på en ramp med 4x36w kompakter, Ballaster till 36-40w lysrör har jag liggande, vore ju gött om man kunde använda dem istället för att köpa nytt...

Postat

Det finns lösningar med magnetiska ballaster men jag tror att du måste ha en 2*18 watt istället. Stig kan det här - han kanske kan svara.

MVH Lasse

Postat
  • Författare

Great! kan nog lösas... ska dyka över till Gemla nästa gång jag är nere i Småland...

Postat
  • Författare

Vad jag främst tycker är konstigt är att det på internet lättare går hitta bombrecept och knark än hur man ska koppla det elektriska...

Postat
  • Författare

Har sett den, men funderar ändå på ett hemmabygge... roligare när man gjort sina saker själv...

http://www.wexthuset.com/default.asp?sp_pid=5&sp_product=8094 har jag också kollat på, färdig pendelarmatur med 2 eller 4 stycken 55w-rör... dock behöver man ju köpa nya rör till allt som inte har ett saltvattensmärke på (även vissa med saltvattensmärken), och då rusar det iväg...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.