Patrik Steen Postat 13 september 2009 Postat 13 september 2009 Hur får man smartast bort gröna små prickalger förutom då när man gör det för hand;)har ett par Turbo-Sniglar men dem gör inte så mycket tycker jag angående detta.Sen är Karet på 37L så man kan inte ha precis vilken invånare som helst som kan lösa detta problemet så en liten snigel som är bra på detta skulle sitta fint.Jag har även skruvat ner lystimmarna lite för att få bukt med detta,men det har inte hjälp så värst mycket tycker jag.. Citera
Lasse Postat 13 september 2009 Postat 13 september 2009 Enligt min erfarenhet så får man dessa när karet fungerar bra och är i balans. Känner ingen organism mer än ev snäckor som skulle kunna ta dessa alger.MVH Lasse Citera
Patrik Steen Postat 14 september 2009 Författare Postat 14 september 2009 Enligt min erfarenhet så får man dessa när karet fungerar bra och är i balans. Känner ingen organism mer än ev snäckor som skulle kunna ta dessa alger.MVH LasseJaha då är karet i Balans och det är ju bra:ler:när du skriver Snäckor kan du ge nåt alternativ eller en länk lasse. Citera
Lasse Postat 17 september 2009 Postat 17 september 2009 Ja snäckor är det riktiga benämningen på det vi slarvigt brukar kalla sniglar - det är turbo-snäcka alltså. Försök att få tag på olika arter om det går där nere i Skåneland - de olika arterna föredrar oftast olika typer av alger.MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.