Gå till innehåll

Skule detta funka?


Datate

Rekommenderade inlägg

Skrev ju tidigare en tråd om glastjocklek till en sumpmodifiering.

Nu har jag gjort en extremt välgjord ritning på hur jag tänkt mig. Tror ni detta skulle funka?

Tanken är att Ca-reaktorn skall bort. Där reaktorn står idag skall skummaren placeras. 17cm från vänstra kanten sätts en glasskiva in som delar av sumpen. Skivan skulle bli 52cm hög (sumpen är 60cm hög), vilket skulle ge en vattenkammare på ca 45L.

Meningen är att jag skall kunna blanda ca40L åt gången.

Tanken är då att vattnet rinner ner från överrinningsboxen ner i blandarfacket, och över kanten på denna ner i sumpen. När jag vill blanda nytt vatten flyttar bara avrinningsröret från blandarfacket till sumpdelen och skärmar helt enkelt av ca45L vatten. Sen pumpar jag ut det ut blandarkammeren, fyller på osmosvatten, salt och låter det stå å blandas några timmar. Sen flyttar jag tillbaka slangen till blandarkammaren och vips är det nya vattnet i systemet igen.

Det var min tanke iallafall. Men kommer det funka? Har jag missat nått i min tanke? Det kommer ju bli en höjdskillnad på ca 25cm mellan vattenbytarkammaren och sumpdelen...kommer det plaska förskräckligt? (sumpen är inbyggd i en garderob där iallafall dörren är klädd med ljuddämpande matta).

Tips och förslag mottages gärna!

post-1765-14468918014027_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...