Gå till innehåll

Identifiera - Prylen


HyperBamse

Rekommenderade inlägg

Hittade en gammal pryl som är till akvarium men vet inte riktigt hur den funkar och vad man ska ha den till.

Det jag kan berätta om den är att det verkar vara något som ska hängas på sidan av akvariet och att det finns 2st hål vid ena sidan vilket en av dom är pluggade med en plastplugg. Sedan finns det någon form av filter del.

Hoppas någon vet vad det är eller vad ni tror den kan ha använts till...

post-1151-14468918072863_thumb.jpg

post-1151-14468918073044_thumb.jpg

post-1151-14468918073221_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eller någon form av uppfödning eller plankton sak?

Japp det var min 1.a tanke att det är en uppfödnings kasse för nått

För några år sedan fanns det ett "akvarium" med en sida för (vad de nu heter) och andra sidan för artemia.

X matades jäst å sedan blev X mat för artemian.

(Står still i huvet nu vad de X heter)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det fanns ju filter som påminde om den där, typ en låda som hängdes vid sidan av akvariet och som kunde fyllas på olika sätt. Minisump typ. Drevs ofta av en luftpump via att luftbubblor tog med sig vatten i ett rör ut från lådan, den fylldes via en hävert.

Om du hänger lådan på sidan av akvariet och fyller i vatten, är den tät då? Finns det några slangar/rör till den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lådan går att hänga på akvariet och fyllas med vatten men jag tror inte att det fanns eller ska finnas några rör...

Trodde att det fanns några gamla vargar här som hade haft en typ förr i tiden :)

Alla tankar och funderingar jag fått den till att vara verkar inte rimliga på ett eller annat sätt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...