Guest Andersson Postat 10 november 2004 Postat 10 november 2004 Hej på er.Först så fick jag massa bruna alger men nu efter 2 veckor så försvann dom bruna och så komm det gröna ser ut som e *censur* gräsmatta i mitt kavarium det e grönt överallt vad ska man göra.Försvinner det också efter ett tag elel rvad ska man göra? vill ju ha akvarium inte golfbana.. Citera
jimmy Postat 10 november 2004 Postat 10 november 2004 dom kommer att försvinna förr eller senare så tar näringen slut om du inte tillsäter någon vill säga.har du någon fisk eller levande i ?det är helt normalt att det kommer grönalger efter dom bruna Citera
Guest Andersson Postat 10 november 2004 Postat 10 november 2004 Jag har bara sten i karet.Jo jag hoppas på att det försvinne rså småning om.Ser bara lite trist ut med denna gröna matta! Citera
jimmy Postat 10 november 2004 Postat 10 november 2004 japp vet precis vad du menar tålamod är nog det viktigaste inom hobbyn Citera
petrol Postat 10 november 2004 Postat 10 november 2004 Om vattenvärdena är ok (tänker på Nitrit och Nitrat) så släpp ner ett par Astrea eller Turbosar. Så har de lite att göra.Tänk bara på att koppa in dem under lååång tid.. Citera
Guest Andersson Postat 11 november 2004 Postat 11 november 2004 Japp väderna e oki.JA idag blir det att släng ai några mat vrak... Citera
Guest Andersson Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 Någon som kan s eom det ser vanligt ut under start perioden? elle rvad kan det vara för gröna alger? Citera
Guest Krille Postat 21 februari 2005 Postat 21 februari 2005 Ser ut som Derbesia, trådalger alltså. Har en imponerande växtkraft. Har du algätande djur? Skummare? Mkt CO2, annan näring? Akvariettror att du vill odla gräsmatta ;-) Citera
Nito Postat 21 februari 2005 Postat 21 februari 2005 satte ner en kirurg och den har på en dag rensat varenda algtråd jag hade Citera
bulletq Postat 12 maj 2006 Postat 12 maj 2006 men vad gör man åt det gröna på glaset då????????? Citera
Draedon Postat 12 maj 2006 Postat 12 maj 2006 jag gjorde enligt följande:slog av alla cirk pumpar utom en powehead, kopplade på en filterpatron på denna, sen skrapade jag manuellt bort alla alger och fångade upp dem med en håv. det jag inte hann fånga hamnade i filtret som jag dagen efter plockade ur. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.