Gå till innehåll

Törs jag koppa in? mjölkigt vatten...


Jurgonh

Rekommenderade inlägg

Ja idag begav jag mig till min lokala akvariehandlare för att köpa på mig delar av min städpatrull, lite mer levande sten, samt levande sand.. samt införskaffade mig min första fisk som jag köpte av en kompis.

Akvariet har varit igång en vecka med vatten och inkörd sten..

Tänkte att jag idag skulle bygga upp revet klart och lägga i sand och under tiden börja koppa in djuren och sen lägga i dom... kör Lasse-start så därför har jag köpt djur så snabbt..

DOCK så gjorde levande sanden att akvariet blev fullstädnigt dimmigt och mjökigt... man ser knappt 2 cm i akvariet... tänkte att det kommer ju att lätta snart.. men nu nästan 8 timmar senare så har det inte blivit så mycket bättre...

Frågan är.. är denna mjölkighet skadligt för min clown och min städpatrull? eller kan jag slänga i dom i akvariet nu? Alternativet är att vänta till imorognbitti eller tills jag kommer hem från jobbet...

Vad tror ni andra?

3959085277_77467e486d.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du koppat in dem med samma vatten som du är orolig att släppa in dem i så förstår jag inte din oro, då borde påsarna också innehålla en del mjölkigt vatten. Och finns det i karet nu och inte kommer försvinna, bara lägga sig, ja då är det inte mer farligt nu än sen. I med allt i karet så slipper du ha dem i påsarna längre än nödvändigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du koppat in dem med samma vatten som du är orolig att släppa in dem i så förstår jag inte din oro, då borde påsarna också innehålla en del mjölkigt vatten. Och finns det i karet nu och inte kommer försvinna, bara lägga sig, ja då är det inte mer farligt nu än sen. I med allt i karet så slipper du ha dem i påsarna längre än nödvändigt.

instämmer..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...