Gå till innehåll

jupters 375l ny planering


jupiter

Rekommenderade inlägg

hej.

jo så är det har haft mitt 600l optiwhite i ganska exakt ett år så skall det läggas ner trist men så är det.

anledningen är fick se dom där j-vla skit algerna igen när jag letade efter en clown som brukar hamna i överrinningsboxen och jo då vad hittar jag inte där om inte en stor tuss som en golfboll. sade att blir det så att det kommer igen så åker f-n skiten ut och aldrig mer nått exprimenterande med :död:-sjuk död ls och ardex a45 "om det nu är det som är fel" hade ju samma alger i det andra akvariet utan död ls och ardex a45.

Skall se om det går att lossa själva ardexen och väggarna som är uppbyggda isåfall kommer jag sälja detta akvarium och ställning.

sedan är jag ju så dålig på att bygga det fint runt omkring som t.ex möbeln och sådant därför har jag idag köpt mekl's akvarium https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=19279&highlight=mekl ett mkt fint möbelbygge som kommer att passa alldeles utmärkt i vårat vardagsrum.

skall hämta detta den 15-16 okt och det kommer att bli en lång process innan det är igång för jag skall dra igång sumpsystem i källaren igen och vardagsrummet skall renoveras med nytt golv o.s.v

nu skall jag också ge lite mer tid över till att uppdatera tråden än min tidigare tråd!

mvh Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick loss min bakgrund utan större bekymmer, men i ett stycke dock, det sitter ihop som bara den kan jag säga. :)

När du väl fått upp det så ska det inte vara några problem o slå den i stycken.

Tråkigt att du byter kar, men det gör jag ju själv också, så jag ska väl inte säga något. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej.

jag hade nog kunnat klara att rensa rent å så men den största anledningen till själva akvariebytet är den att jag är inte nöjd med själva möbel konstruktionen och det att ha sumpen med all teknik i källaren saknade jag mer än jag skulle tro! så jag har sneglat på mekl's annons länge även då algproblemet inte fanns.

så nu längtar jag till att få start på det nya med endast ny sten.

mvh peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej.

Denna gången skall jag ha ett karantänsakvarium köpte för ca 5 veckor sedan tre fiskar 1 mandarin 1 kirurg 1 imperator som dog en efter en som tillslut drog med sig mina andra fiskar 4 clowner 3 frökenfiskar "körde med både uv-c och ozon" så nu kommer jag aldrig någonsin sätta i fisk utan haft dom i ett eget akvarium ett tag.

så frågan när jag skall skaffa nya fiskar skall jag göra något speciellt eller tar jag vatten från mitt ordinarie akvarium vid t.ex ett vattenbyte och sedan låter dom gå i ett separat system tills det verkar okej att flytta dom?

mvh Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...