Gå till innehåll

RSM pump trasig.


Ted-m

Rekommenderade inlägg

Hej köpte ett RSM för drygt 10 månader sedan.Har rengort pumpar osv lite då och då och allt har vart bra.

Men nu ca 10 min sen skrivandes stund satt jag och titta på tv.Då hörde jag en smäll från karet och slängre ett öga på det då det är 1m från tv soffan då ser jag hur 2 små plastbitar spottas ut ur ena pumpen.Stängde av andra pumpen och såg att flödet som kom ur pumpen som kasta ur sig var väldigt svagt.Skall plocka ur pumpen imorgon får köra med 1 tills dess.

Vet ni om detta går på någon garanti eller dyligt eller är org pumparna så dåliga på RSMét att det är lika bra att byta ut dom och vad kan man ha i stället för org pumparna?

MVH.Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet förståss inte, men jag känner ju att enda anledningen till att en pump ska gå sönder på det viset är om något främmande, hårt, föremål kommit in i den. Vilket för tankarna till snigel eller annat levande, och då hade jag inte väntat tills i morgon med att titta efter...

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tagit ut pump och kollat.Jadu ny impeller är det möjligt att få tag på stället man köpt karet brommazoo?

Kan hända att något hårt kommit i pumpen då jag har 20-30 stycken små ca 3-4 mm stora stiglar (turbo maby) bak i sumpen.

Under pumparna har jag ett plastnär som täcker hela utrymmet detta har jag för att inte Biobollarna jag har där skall flyta upp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...