Gå till innehåll

Litteratur - Pseudochromis


Stefan

Rekommenderade inlägg

Sitter här och slavar med en uppsats i ämnet fiskekologi med inrikting på beteende, reproduktion och fysiologi m.m. hos Pseudochromis fridmani. För att inte källförteckningen ska bli för tunn (ju fler källor desto mindre risk att någon ifrågasätter desmiley2.gif.) tänkte jag fråga om det är någon som har lite tips på litteratur.

Jag har "Breeding the Orchid Dottyback" av Martin Moe och "Basslets, Dottybacks and Hawkfishes: Plus Seven More Aqarium Fish Families..." av Scott W. Michael samt förstås en hel del mer litteratur av mer specifikt "akademisk" karaktär, dock inte med intrikting på just Pseudochromis.

Det är väl kansketveksamt om det finns så mycket mer litteratur men om det skulle göra det vore jag grymt tacksam för tips!

I och med att det finns en hel del dykare här på forumet kanske det finns någon som har tillgång till några bra bilder? Jag kan ju inte utlova någon ersättning men däremot medverkan i en uppsats som snart ligger och samlar damm i zoologiska institutionens lagerhyllor..smiley2.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...