Keevenru Postat 18 oktober 2009 Postat 18 oktober 2009 (ändrat) Hei!Kom over denne tråden på et amerikansk forum. Her har de bygget et "platå" som LS plasseres på slik at vannet sirkuleres "opp" og gjennon LS, samt en søyle som rommer et powerhead som sirkulerer platået og ytterligere ett powerhead som har utblåsning ut på hver side. Noen som har synspunkter på denne løsningen? Kan det være en smart løsning for å sirkulere dette karet uten å måtte ha en en haug med synlige sirkulasjonspumper?Link:Beklager:Her er link som fungererhttp://www.ultimatereef.net/forums/showthread.php?t=161687__________________Fluval Edge - nanoJuwel vision 450 - ferskvann, TropheusAqua Medic Chromis 140 liter + sump - under oppbygning Ändrat 18 oktober 2009 av Keevenru Citera
Laggeman Postat 18 oktober 2009 Postat 18 oktober 2009 Not FoundThe requested URL /forums/s...+tanks&page=19 was not found on this server.Du får kolla igenom länken lite. Citera
Keevenru Postat 18 oktober 2009 Författare Postat 18 oktober 2009 Ops, beklager, her er link som fungerer http://www.ultimatereef.net/forums/showthread.php?t=161687 Citera
Laggeman Postat 30 oktober 2009 Postat 30 oktober 2009 Jag tycker det verkar vara en smidig lösning om man har begränsat utrymme, just det med Streamers tycker jag är snyggt. Att kunna gömma en så pass stor pump i ett så litet kar och ändå få bra cirkulation är bara positivt. Nackdelen som jag ser det är väl ifall pumpen skapar resonanser i rören som fortplantar sig ut i karet, men med en kort bit silikonslang mellan själva pumpen och rören borde funka, om man kan få tag i rätt dimension. Bör räcka med 5mm fritt spelrum för att pumpen inte ska sladda runt i boxen samtidigt som man slipper den direkta kontakten. Citera
Keevenru Postat 30 oktober 2009 Författare Postat 30 oktober 2009 Hei!Ja tenker det samme som deg. Er på utkikk etter egnet matriale å bygge i nå, vet ikke helt om jeg skal gå for plexi glass eller pvc. Noen erfaring? Citera
Laggeman Postat 30 oktober 2009 Postat 30 oktober 2009 Plexiglas är nog enklare att få tag på när det gäller plattor, men rören hade jag nog kört med PVC. Citera
Keevenru Postat 30 oktober 2009 Författare Postat 30 oktober 2009 Rørene blir i PVC, ja plexi er vell enklest å få tak i. Blir spennende på følge tråden til det nye karet ditt, har stor sans for kuber og har tenkt litt på å sette om en større selv etter hvert. Citera
Laggeman Postat 30 oktober 2009 Postat 30 oktober 2009 Chromiskaret är snyggt och är en bra start ifall man är ute efter ett lagom stort kar utan krav på stor teknisk utrustning. Citera
zippo Postat 30 oktober 2009 Postat 30 oktober 2009 Snyggt gjort !!! sånt gillar jag clean look ,ska jag fundera på i min nya kub. kan man inte andvända botten på en brödlåda (gallret) som vi gjorde för och bygga av, dom brukar man få gratis lite överallt Citera
Keevenru Postat 30 oktober 2009 Författare Postat 30 oktober 2009 Det hadde vært en mulighet, men tror jeg får tak i plexi glass i nærheten av hvor jeg bor. Tenkte jeg skulle skjære til og lime de slik at jeg får noen cm med fin sand utenfor selve basen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.