Gå till innehåll

Aqua Medic Chromis - DIY sirkulasjon


Keevenru

Rekommenderade inlägg

Hei!

Kom over denne tråden på et amerikansk forum. Her har de bygget et "platå" som LS plasseres på slik at vannet sirkuleres "opp" og gjennon LS, samt en søyle som rommer et powerhead som sirkulerer platået og ytterligere ett powerhead som har utblåsning ut på hver side. Noen som har synspunkter på denne løsningen? Kan det være en smart løsning for å sirkulere dette karet uten å måtte ha en en haug med synlige sirkulasjonspumper?

Link:

Beklager:

Her er link som fungerer

http://www.ultimatereef.net/forums/showthread.php?t=161687

__________________

Fluval Edge - nano

Juwel vision 450 - ferskvann, Tropheus

Aqua Medic Chromis 140 liter + sump - under oppbygning

Ändrat av Keevenru
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag tycker det verkar vara en smidig lösning om man har begränsat utrymme, just det med Streamers tycker jag är snyggt. Att kunna gömma en så pass stor pump i ett så litet kar och ändå få bra cirkulation är bara positivt. Nackdelen som jag ser det är väl ifall pumpen skapar resonanser i rören som fortplantar sig ut i karet, men med en kort bit silikonslang mellan själva pumpen och rören borde funka, om man kan få tag i rätt dimension. Bör räcka med 5mm fritt spelrum för att pumpen inte ska sladda runt i boxen samtidigt som man slipper den direkta kontakten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...