NiXoN Postat 20 oktober 2009 Postat 20 oktober 2009 Jag funderade lite på det hela, då jag skall byta lampa och har en reglerbar Mh.Kommer jag att försämra förutsättningarna för lampan om jag drar ner på effekten i början?Jag är medveten om att T5 har en 100 timmars inkörningsperiord.Jag har dock någon minnesbild om att jag läst något om inbränning av Mh.Så finns det någon som vet hur det står till, behöver man även bränna in Mh?//NiXoN Citera
Ted Camenius Postat 20 oktober 2009 Postat 20 oktober 2009 Jag fick tipset att köra full kräm några timmar med lampan innan man dimmar ner den. Var aldrig några problem då jag ändå alltid körde på max. Du kan ju alltid höja armaturen om du inte ligger på full kräm nu. Citera
NiXoN Postat 20 oktober 2009 Författare Postat 20 oktober 2009 Hmm, jag kan dock inte höjja armaturen varpå de vore rätt trevligt o dimma ner den i början.Som det är nu så ligger jag på med full effekt, det känns som om det är lite riskabelt att bara byta lampa och köra fullt ut direkt.//NiXoN Citera
Norgren Postat 20 oktober 2009 Postat 20 oktober 2009 Tror det stora flertalet ballaster saknar dimfunktion och hur skulle de klara sig om inbränning var ett måste? Citera
NiXoN Postat 20 oktober 2009 Författare Postat 20 oktober 2009 Inbränning sker med max effekt...//NiXoN Citera
NiXoN Postat 21 oktober 2009 Författare Postat 21 oktober 2009 Mailade Colravue eftersom dom marknadsför både dimbara drossel och lampor.Responsen var att det inte skulle orsaka problem såvida man använde deras drossel;)Deras drossel har tydligen en lite "overdrive" på 2-10%, man kan dimma ner den med 35%.Nu har jag inte ett CV drossel men jag skall nog dra ner på effekten direkt o se vad som händer.Jag har en liten fundering krig mitt drossel och huvida även den har overdrive, det skulle förklara varför 20K lamporna ser lite vit/gula ut med max effekt.//NiXoN Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.