Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Vet inte om jag la tråden rätt då jag la det under övrigt men jag försöker ändå jag hade tänk att möblera lite då det kommer en liten laddning diverse koraller så jag undrar var kan man förvara sin LS lättast.Min tanke är att jag lägger dem i en plastback men behöver dem ljus?i så fall hur mycket ljus?vilket ljus räcker det nån spot bara?behövs det filtrering?

Postat

Ska du inte ha dem ståendes en längre tid så passar nog vilken behållare som helst, så länge den är tät. :)

Levande sten kräver inget ljus, men gärna cirkulation och kanske en doppvärmare.

Finns det koraller på stenen så är det så klart läge att ha belysning också.

Postat
Ska du inte ha dem ståendes en längre tid så passar nog vilken behållare som helst, så länge den är tät. :)

Levande sten kräver inget ljus, men gärna cirkulation och kanske en doppvärmare.

Finns det koraller på stenen så är det så klart läge att ha belysning också.

perfekt att man slipper ljuset då det inte är Koraller eller nåt annat på dem,tack för svaret:)ps kan dem stå mörkt typ i nåt skåp??
Postat

Med tanke på att det är salt vatten och att du har en värmare + pump i förvarings kärlet så kommer det ju bli en del kondens. Är "garderoben" du syftar på så funkar det väl om den bara är ventilerad ordentligt.

Postat
Med tanke på att det är salt vatten och att du har en värmare + pump i förvarings kärlet så kommer det ju bli en del kondens. Är "garderoben" du syftar på så funkar det väl om den bara är ventilerad ordentligt.
Tänkte ha den faktiskt i möbeln som karet står på och där är ett stor öppning bak på det så det hade funkat,jag förstår vad du vill komma fram till:)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...