Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

I morgon kommer det en och hämtar min stora vita Anemon och det sitter på en Stor sten säkert 3kg som köparen inte vill ha,om den inte lossnar hur ska jag göra då för att inte skade Anemonen finns det nåt knep?

Postat

Jag har provat både att pilla bort den försiktigt med fingret (med handskar på, förstås;-) och att blåsa med pumpen på foten på anemonen. Båda gångerna släppte den snällt.

Postat

det fiske o fiskar gjorde i affären var att lyfta upp anemonen över vattenytan o pilla försiktigt vid foten på den. den lossnade på någon minut efter det. jag använder ej handskar när jag pillar med mina och jag känner inget ??

Postat

Har flyttat min genom att pillra bort foten både över och under vatten ytan, det går men brukar ta tid och inte bli så bra.

Enklast är helt enkelt att sätta en pump riktad på anemonen så flyttar den på sig och där med släpper lite av kontakten mot stenen så den inte sitter så hårt.

Jag har aldrig haft anledning till några handskar heller.

Postat

När jag hämtade en anemon så tog jag en tesked och drog på sidan på foten under vattnet där den satt fast och den lossnade med en gång kör ochså utan hanskar med små anemoner större så vill jag inte pilla för mycket

Postat

annars kan du be personen som kommer å hämtar att ta med en ung lika stor sten i utbyte. har annars själv testat att pilla bort foten å det fungerar bra såvida inte den sitter intrökad på nåt trångt ställe

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...