milk Postat 3 november 2009 Postat 3 november 2009 Införskaffade för ett tag sen en kolloni med blåa skivanemoner, men som sedan bara skrumpnade bort :-/ sen köpte jag några gula knappar och nu börjar de också försvinna. vad kan vara felet? har flyttat på knapparna nu så de inte står så nära ljuset, men tror snarare det har något med att göra med något värde kanske? dock använde räkorna knappstenen som stig så de kanske blev stressade? Citera
Patrik Steen Postat 4 november 2009 Postat 4 november 2009 Införskaffade för ett tag sen en kolloni med blåa skivanemoner, men som sedan bara skrumpnade bort :-/ sen köpte jag några gula knappar och nu börjar de också försvinna. vad kan vara felet? har flyttat på knapparna nu så de inte står så nära ljuset, men tror snarare det har något med att göra med något värde kanske? dock använde räkorna knappstenen som stig så de kanske blev stressade?Kan inte knappar vara för nära ljus? Citera
Micke.T Postat 4 november 2009 Postat 4 november 2009 Om dom ska det eller inte vet jag faktiskt inte....men mina knappar, o jag har en del dom står cirka 20-25cm ner i karet o rakt under en 150w MH lampa..o dom växer o ser riktigt bra ut. Citera
Patrik Steen Postat 4 november 2009 Postat 4 november 2009 Tänkte mest för att jag fick höra nu nyligen att dem skulle ha mycket ljus så jag placerade mina så högt upp som möjligt för bästa resultat. Citera
milk Postat 4 november 2009 Författare Postat 4 november 2009 vet inte riktigt vad det kan vara. kan kanske ha med KH:t att göra, haft det lite lågt ett tag. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.