Adamantis Postat 5 november 2009 Postat 5 november 2009 Har försökt hitta denna alg, men tyvärr utan framgång. Någon som vet vad det är och hur jag blir av med den.Den är inget större problem, ännu. Plockar lite innan vattenbyte och den växer till sig till nästa byte. Växer på sten, BTN-bakgrund och sand. Algen ser ut som en väldigt liten caulerpa taxifolia. Något djur som vi vet äter dessa?Tack på förhand!Mvh William Citera
Ocikatten Postat 5 november 2009 Postat 5 november 2009 Min gissning är Bryopsis. Hade detta i mitt kar och ingen av mina algätare (kirurger, kejsare, fjäril, snäckor, eremiter) ville ens provsmaka på det.Det som däremot rensade bort rubbet var en sjöborre av modellen Tripneustes gratilla. Citera
Vandal Postat 5 november 2009 Postat 5 november 2009 hade liknande på en sten jag köpte, ganska sträv och kraftiga trådar va? mitt minskar varje natt, har en krabba som följde med stenen som tycks gilla det, men även eremiterna ger sig på det ibland... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.