Mattias Postat 10 november 2009 Dela Postat 10 november 2009 Ni som kört det mot slime, hur har ni doserat och hur har ni löst det. Rätt i top-offvattnet ? Är sjukt trött på det röda och bruna slemmet ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 10 november 2009 Dela Postat 10 november 2009 kalkvatten har aldrig hjälp mig. kör ultralife red slime remover eller ultralife red slime remover eller chemiclean slime remover, alla revsäkra, jag tycker de är kanon! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias Postat 10 november 2009 Författare Dela Postat 10 november 2009 Har ju testat ul removern, utan resultat dock. Kanske var jag för feg m doseringen ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 10 november 2009 Dela Postat 10 november 2009 Som Jörgen skriver, kalkvatten hjälper inte mot rött och brunt slem. Det används mest för att hålla ett högre Ph värde. Ett högre Ph värde tror jag förebyger skitalger. Ett högre Ph värde gör också att fosfat fälls ut, vilket också kan förebygga skitalger. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias Postat 10 november 2009 Författare Dela Postat 10 november 2009 Mitt ph ligger mellan8,3-8,5 när det är belyst. På morgonen på ca8,3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 10 november 2009 Dela Postat 10 november 2009 Det är mycket bra värden. Kalkvatten tar dock inte bort skitalger, så det är fel spår för att bli av med dem. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias Postat 10 november 2009 Författare Dela Postat 10 november 2009 Vid min Gud, led in mig på rätt spår ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 10 november 2009 Dela Postat 10 november 2009 Vad har du för värden i akvariet? fosfat? Nitrat? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 10 november 2009 Dela Postat 10 november 2009 Du har ett antal trådar igång med ett antal olika aktiviteter och problem, så det är kanske svårt för den samlade expertisen att få en överblick över dina problem, åtgärder och resultat. Allt hänger ihop på något vis.Som Jörgen skriver så hjälper med stor säkerhet ultralife red slime remover eller ultralife red slime remover eller chemiclean slime remover mot dina skit alger.Men innan du testar detta så bör du få ordning på dina vattenvärden, t ex Mg. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Crillo Postat 10 november 2009 Dela Postat 10 november 2009 Ditt slime kanske är dinoflagellater? Då är det AlgenEx eller dylikt som gäller istället för red slime removers. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias Postat 10 november 2009 Författare Dela Postat 10 november 2009 Hur ser jag det ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 10 november 2009 Dela Postat 10 november 2009 Hur ser jag det ?Lägg upp en bild på skiten/Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias Postat 10 november 2009 Författare Dela Postat 10 november 2009 Får bli i morrn, nu har jag rotat runt i sanden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias Postat 10 november 2009 Författare Dela Postat 10 november 2009 Om det är Dinos, vad är receptet mot dem då ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 11 november 2009 Dela Postat 11 november 2009 Har ju testat ul removern, utan resultat dock. Kanske var jag för feg m doseringen ?Dosera efter anvisning. En annan möjlighet är att det kanske inte är cyano. Medlen tycker jag är mycket effektiva. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias Postat 11 november 2009 Författare Dela Postat 11 november 2009 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 11 november 2009 Dela Postat 11 november 2009 Det röda är cyano helt säkert och det bruna kiselalger eller dinos. Tycker du ska prova en kur med red slime remover. Tänk på att suga upp så mycket av skiten innan behandlingen. Dosera efter anvisningen, snåla inte det kan vara det som är orsaken till att det inte funkade förra gången. Önskar dig lycka till. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias Postat 11 november 2009 Författare Dela Postat 11 november 2009 Vilket tycker du är bäst av dem ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.