Gå till innehåll

Rang ordning fastställd.


Andreas N

Rekommenderade inlägg

Jag införskaffade en Acanthurus nigricans i början av september.

I akvariet hade jag redan 2st acanthurus sorter (Leucosternon samt pyroferus). Till en början så var alla på nigricansen men detta pågick bara 1 dag typ.

Efter detta så pågick stridigeheter melan leucosternonen samt nigricansen.

Min leucosternon är säkert 3cm större och viktmässigt dubbla eller t.o.m tre dubbla vikten mot nigricansen.

Min Nigricans blev overkligt snabbt tråd smal och jag matade oavbrutet näst intill. Jag ville ju inte förlora min nyinköpta fisk.

Det fanns ett hörn i karet där nigricansen fick vara hyfsat i fred. Där petade jag ner mat var gång jag matade och även på andra ställen så de andra fiskarna inte skulle lockas för mkt.

Detta har pågott och senaste veckan så har min leucosternon blivet totalt ursinnigt brutal i sina jakter på nigricansen och den har vart uppe mot väggen och ner igen ett par tillfällen.

Nu helt plötsligt idag så har de äntligen blivet sams och de simmar stundtals bredvid varandra. gissa om jag blev glad!

Jag hade näst intill gett upp hoppet.

Jag ville bara delge min glädje över att det äntligen blivet lugnt i mitt kar.

Bifogar lite bilder på både leucosternonen samt nigricansen där han på ena bilden är upptryckt i ett hörn där han fick vara i 2 månader ca.

mvh Andreas

post-4344-1446891858623_thumb.jpg

post-4344-14468918586423_thumb.jpg

post-4344-14468918586585_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag införskaffade en Acanthurus nigricans i början av september.

I akvariet hade jag redan 2st acanthurus sorter (Leucosternon samt pyroferus). Till en början så var alla på nigricansen men detta pågick bara 1 dag typ.

Efter detta så pågick stridigeheter melan leucosternonen samt nigricansen.

Min leucosternon är säkert 3cm större och viktmässigt dubbla eller t.o.m tre dubbla vikten mot nigricansen.

Min Nigricans blev overkligt snabbt tråd smal och jag matade oavbrutet näst intill. Jag ville ju inte förlora min nyinköpta fisk.

Det fanns ett hörn i karet där nigricansen fick vara hyfsat i fred. Där petade jag ner mat var gång jag matade och även på andra ställen så de andra fiskarna inte skulle lockas för mkt.

Detta har pågott och senaste veckan så har min leucosternon blivet totalt ursinnigt brutal i sina jakter på nigricansen och den har vart uppe mot väggen och ner igen ett par tillfällen.

Nu helt plötsligt idag så har de äntligen blivet sams och de simmar stundtals bredvid varandra. gissa om jag blev glad!

Jag hade näst intill gett upp hoppet.

Jag ville bara delge min glädje över att det äntligen blivet lugnt i mitt kar.

Bifogar lite bilder på både leucosternonen samt nigricansen där han på ena bilden är upptryckt i ett hörn där han fick vara i 2 månader ca.

mvh Andreas

Jag hade en Nigricans ett tag, men den var tvärt om, Den stressade ihjäl dom flesta nya fiskarna jag introducerade i karet..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...