Gå till innehåll

Trigga hunger hos Chelmon?


Trollsvans

Rekommenderade inlägg

Vad kan man göra för att få pincetten intresserad av mat?

Den går och pickar smådjur nästan hela tiden, men den verkar inte intresserad av annan mat alls. Jag har sett den ta en glasros, och det verkade ju lovande... dock har jag inte sett den ta något annat än den rosen, så gott som alla rörmaskar, och sen smådjur från stenen.

Håller som bäst på att snickra ihop en "pincettmatare" enligt recept här på svg (rör med massa hål i), men den verkar liksom inte intresserad av frysfoder än så länge.

Finns det nåt man kan göra för att väcka det intresset? Vitlök, vitamindroppar, nån speciell sorts foder, eller nåt annat som kan verka mer lovande?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag testade just mataren, den var skitskoj, tyckte alla fiskar utom just pincetten.

Då har jag ändå matat rätt intensivt de senaste dagarna.

Det som är så trist är att pincetten faktiskt provsmakat glasrosorna, men inte verkar gilla dom. Den sneglar en del på dom, men det verkar lite som att den hellre tar annat.

Synd när det ändå finns hundratals av dom, med munskiva i storlek 2 mm till 5 cm... så det är väl smaken som är problemet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...