Gå till innehåll

xenia vs sarcophyton


ChristerFolke

Rekommenderade inlägg

Hei fra Norge.

Möjligen en dum fråga, men jag kör.

Har en xenia som står tätt inntil en sarcophyton i mitt nano.

Nu när xenia'n har vuxit sej stor och stark och är på höjd med

sarco'n, har sarco'n börjat hänga med huvut. Det gör den ju ibland,

men efter nån dag, kommer den sej igen. Så ser inte ut att vara

tillfället nu. Ser mycket trist ut.

Håller xenia'n på att döda sarcophytonen?

Hoppas på svar.

Christer

halvsvensk i norge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Jag hade en Sacrophyton som betedde sig på det sättet du beskriver, stod i och för sig inte nära en Xenia. Men ena dan var den kalas fin nästa dag slockade den och såg allmänt eländig ut. Sedan blev dagarna den hängde tätare och till slut dog den. Men som jag lärt mig så skall man tänka på vilka mjukisar som ställs nära varann då dom allra flesta inte är kompisar med varandra utan slåss om platsen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var det den som kom ifrån mig? Tråkigt att den inte funkade för dig isåfall, här har det ploppat upp 4 små fraggar där den satt tidigare.

Jag har inte märkt att sacrophyton och xenia skulle ha något emot varandra men det är möjligt att andra arter än just mina har det. Har inte märkt några problem med xenia överhuvudtaget förutom skuggning, vilket däremot är ett större problem än man kan tro.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var det den som kom ifrån mig? Tråkigt att den inte funkade för dig isåfall, här har det ploppat upp 4 små fraggar där den satt tidigare.

Jag har inte märkt att sacrophyton och xenia skulle ha något emot varandra men det är möjligt att andra arter än just mina har det. Har inte märkt några problem med xenia överhuvudtaget förutom skuggning, vilket däremot är ett större problem än man kan tro.

Hej Mano

Nu vet jag inte om du menade mig, men den Sacrophyton jag hade kom inte från dig köpt i affär för länge sedan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...