HyperBamse Postat 16 november 2004 Postat 16 november 2004 Hejsan har funderat på att skaffa drakfisk till mitt kar.... har inget annat nu men skule vilja höra lite vad ni andra tycker om drakfisk så ni kan väl skriva några ord.......någon som har erfarenhet av en drakfisk med kanske två clowner med fler fiskar????..........drakfisk med andra småfiskar????.......flera drakfiskar i samma kar???ja hoppas ni förstår och att ni skriver om vad ni tycker och helst om ni har erfarenhet av dessa.... Citera
jower Postat 16 november 2004 Postat 16 november 2004 Skall du ha drakfiskar rekomenderar jag Dendrochirus Biocellatus... Fu Manchu Lionfish. Dom blir bara ca 10 cm och går utmärkt att ha med clowner. Jag har haft 3 i samma kar utan problem. Citera
christian Postat 16 november 2004 Postat 16 november 2004 Tror du bör ta det försiktigt med clownfiskarna.När jag började med saltvatten så körde jag in karet med 2st black molly i.När det var dags för en riktig fisk lät jag de två fiskarna vara kvaroch släppte i min fina drakfisk. Dagen efter så var där inga blackmolly kvar i karet och drakfisken var misstänkt smällfet Jag har aldrig sett en glumpskare fisk den äter allt som kommer i karet inkl plastbitar och ev fingrar. .De är verkligen superfina men lite slöa. Det gör verkligen ingenting om det inte vankas mat förstås. Citera
Guest sharkbite Postat 17 november 2004 Postat 17 november 2004 Det finns jätte fina små dvärgdrakar kan tyvärr inte namnen på dem ,de blir inte mer än 5-6cm mycket trevliga små fiskar...lycka till Citera
jimmy Postat 17 november 2004 Postat 17 november 2004 kan du försöka ta reda på namnen för jag har aldrig varit med om så små drakfiskar vore ju intresangt att ha i karet. Citera
Niclas Postat 17 november 2004 Postat 17 november 2004 Är det inte Antenata (stavning . ) som håller sig rätt små till storlek? Citera
jower Postat 17 november 2004 Postat 17 november 2004 Det finns jätte fina små dvärgdrakar kan tyvärr inte namnen på dem ,de blir inte mer än 5-6cm mycket trevliga små fiskar...lycka till 5-6CM? Dom minsta jag vet om éDendrochirusBarberi 15cmDendrochirusBellus 15cmDendrochirus Biocellatus 12cm Dendrochirus Brachypterus 16cmMindre än så får du dom nog inte. Citera
jower Postat 17 november 2004 Postat 17 november 2004 Är det inte Antenata (stavning . ) som håller sig rätt små till storlek? Den är ganska liten den med. Men jag har för mig att den kan vara lite lurig med maten. Men det vet säkert nån mer än mig. Har ingen erfarenhet av den. Citera
crille Postat 17 november 2004 Postat 17 november 2004 bilderantenna http://cgr.photo.free.fr/pag%20marin/M%20pois%2011.htm fast den blir upp till 20 cm Citera
xperx Postat 17 november 2004 Postat 17 november 2004 Pterois antennata och Pterois radiata blir väl mindre än Pterois volitans/miles. Det finns nästan inget snyggare än en drakfisk i ett snyggt korallrevsakvarium, så jag tycker du ska investera i en "brontoskummare" och köra!!! Citera
HyperBamse Postat 17 november 2004 Författare Postat 17 november 2004 brontoskummare???? vad menas med detta då???? slang för något eller??? Citera
jimmy Postat 17 november 2004 Postat 17 november 2004 tror han menar en väldigt stor skummare eftersom dom i stort sett bara äter å skiter som hästar Citera
crille Postat 17 november 2004 Postat 17 november 2004 tror han menar en väldigt stor skummare eftersom dom i stort sett bara äter å skiter som hästar Citera
HyperBamse Postat 18 november 2004 Författare Postat 18 november 2004 då var det som jag misstänkte då..... jodå köpte en mce600 igår kväll...... håller på att köra in den eller förstå den ska man väl säga...... den klarar Normal Stocking 700 Litres och High Stocking 450 Liters så det ska nog räcka till mitt 375 liters..... Citera
xperx Postat 21 november 2004 Postat 21 november 2004 jo det var det jag menade. och den skummaren är nog bra, även om jag skulle köra "apf 600" eller större... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.